Frederiksberg Centret nomineret for indsats mod sclerose
Centret er blandt finalisterne med kampagnen 'Kys Sclerose farvel'.
Centret er blandt finalisterne med kampagnen 'Kys Sclerose farvel', der løb af stablen i maj 2016.
Det fortæller Deas i en pressemeddelelse.
Vinderne kåres i Wien den 8. juni ved ICSC's europæiske marketing konference. Mere end 200 kampagner fra 23 lande har været indsendt til prisen.
- Vi er meget stolte over vores nominering. Vi arbejder altid fokuseret på at skabe liv og oplevelser for vores kunder i centret. Men denne kampagne har betydet ekstra meget for os, både på grund af det vigtige formål men også fordi den blev til i et stærkt samarbejde mellem os og vores mange butikslejere, som støttede op om projektet, siger Vibeke Qvist, center marketing manager i Deas.
Frederiksberg Centret indsamlede 75.000 kr. til Scleroseforeningen og skabte opmærksomhed omkring sygdommen gennem en række indsatser i Frederiksberg Centret og på de sociale medier.
Blandt andet blev motionsløbet 'FRB.C Stafetten' afholdt, og centrets 90 butikslejere donerede varer, som blev auktioneret via Facebook.
Nogle butikker solgte fx særlige kager og juices, hvor 50 procent af salget gik til Scleroseforeningen.
Frederiksberg Centret gennemgik en gennemgribende ombygning og udvidelse med 20.000 m2, der blev afsluttet i 2015, og centret har høstet en række internationale priser.
I maj modtog centret en særlig ærespris som et af verdens bedste inden for design og udvikling med en 'ICSC VIVA Best of the Best Award', og centret blev også udnævnt til både Danmarks og Nordens bedste shoppingcenter i 2016.
Derudover har Frederiksberg Centret fået to internationale priser for bedste udviklingsprojekt.